fredag 28 september 2007

Denna vecka är alltid...


...så himla sorglig när man tänker tillbaka!

Hade inte möjlighet att skriva något i går, men i går 27/9 var det 2 år sedan jag fick ta ett hårt, tungt och oerhört sorgligt beslut men ALLT för min älskade hunds skull.... WILDA (Ch Almanza Under Your Skin) fick somna in! Ett smärtsamt farväl och jag förlorade min älskade vän för alltid!

Wilda var MYCKET speciell för mig, när jag såg henne i valplådan blev jag förälskad i denna hund som i mina ögon utmärkte sig en hel del och att hon skulle heta Wilda var det ingen tvekan om, jag bestämde mig för det tidigt!

När jag sedan hämtade hem henne så var livet med ens förändrat...hon var inte som någon annan, med fart och fläkt och mycket egen vilja (från oss båda) så började vi att tampas och vi hade lika kul som mindre kul tillsammans -2 starka viljor tillsammans var inte den bästa kombon just då ;-) men det var nog mest kul, de stunder man minns mest var ju de som fullständigt "flippade ur" och de som flöt på som smör.... Hon var min första tik och stammen till min än i dag blygsamma uppfödning! Jag kunde aldrig drömma om en bättre tik att starta upp med, det var självklart på något sätt!

Min älskade Wilda, jag hade hoppats på att få ha dig många fler år än de vi fick tillsammans men din sjukdom satte ett abrupt stopp för det!

Miss u forever and ever!